آخرین اخبار
کد مطلب: 80312
خالد مشعل: از مطالبات‌مان براي پايان محاصره و احداث فرودگاه و بندر دست نمي‌کشيم
تاریخ انتشار : 1393/05/26
نمایش : 1186
رئيس دفتر سياسي حماس تاکيد کرد مقاومت از خواست خود براي توقف حملات، پايان محاصره و احداث فرودگاه و بندر دست نمي‌کشد.‌
به گزارش سلام لردگان، خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس در آستانه از سر گيري مذاکرات غير مستقيم با رژيم صهيونيستي در قاهره تصريح کرد که مقاومت از خواست خود براي توقف حملات، پايان محاصره و احداث فرودگاه و بندر دست نمي‌کشد.

مشعل ابراز اميدواري کرد که مذاکرات امروز و قبل از پايان مدت 5 روزه آتش‌بس پايان يابد و افزود: اميدواريم مذاکرات به نتيجه برسد ولي ما خواستار پاسخ به مطالبات خود هستيم.

درحالي که کمتر از 24 ساعت به پايان مدت آتش‌بس 5 روزه باقي مانده است طرفين فلسطيني و اسرائيلي از بن بست در مذاکرات خبر داده‌اند.

در همين زمينه اسامه حمدان مسئول سياست خارجي حماس گفت: تمامي پيشنهاداتي که در خلال مذاکرات به هيئت فلسطيني عرضه شده درخواست مقاومت را تحقق نمي‌‎بخشد و رژيم صهيونيستي يا بايد شروط ملت فلسطين را بپذيرد يا به جنگي طولاني‌مدت وارد شود.

يکي از اعضاي کابينه رژيم صهيونيستي هم گفته که به اعتقاد وي، احتمالا مذاکرات با حماس به شکست مي‌انجامد و از سوي ديگر يکي از منابع نزديک به حماس هم گفت که پيشنهادات ارائه شده به نمايندگان فلسطيني در قاهره، تأمين‌کننده خواست ملت فلسطين نيست.

در واقع طرف فلسطيني مذاکره کننده با اسرائيل که هيئتي متشکل از نمايندگان حماس، جهاد اسلامي و تشکيلات خودگردان است؛ خواهان پذيرش يک خواست اصلي است که آن برداشته شدن حصر 7 ساله نوار غزه است که طرف صهيونيستي به شدت از پذيرش اين خواسته امتناع مي‌کند.
منبع. فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس